KÜME ÇALIŞMA PLÂNI
Küme elemanları, ortaklaşa olarak verilen plân örneğinden yararlanarak küme çalışma plânını yaparlar.
KÜME ÇALIŞMA PLÂNI ÖRNEĞİ
KÜME NO:
KÜMENİN ADI:
KÜMENİN KONUSU:
KÜMENİN ÇALIŞMA SÜRECİ:
KÜME İÇİNDE GÖREV BÖLÜMÜ
Başkan ve aldığı konu:
Sözcü ve aldığı konu:
Yazıcı ve aldığı konu:
Araç, kaynak sağlayıcı ve konusu:
Üyeler ve konuları:
HEDEF VE DAVRANIŞLAR (Küme çalışmasını niçin yapıyoruz?)
Bilişsel alanla ilgili hedef ve davranışlar
Duyuşsal alanla ilgili hedef ve davranışlar
Devinimsel (psikomotor) alanla ilgili hedef ve davranışlar.
YAPILACAK ÇALIŞMALAR
Araştırmalar, incelemeler ve kullanılacak yöntem ve teknikler
Gezi ve gözlemler
Gösteri ve deneyler
Okuma ve not alma
Resim, şema, harita, model, maket, grafik, koleksiyon yapma
Kaynaklardan yararlanma
Küme raporu hazırlama
YARARLANILACAK KAYNAK, ARAÇ VE GEREÇLER
Gerçek hayatla ilgili kaynaklar ve araçlar
Okuyacağımız kitap ve yazılar
Yararlanacağımız araç ve gereçler
DEĞERLENDİRME
Bireysel ve küme çalışmalarının üyelerce görüşülmesi
Bireysel ve küme çalışmalarının öğretmene kontrol ettirilmesi
Küme çalışmalarının ve raporunun sınıfa sunulması
Küme çalışmalarının birleştirilip dosyalanması
Küme çalışmalarının sergilenmesi
BİREYSEL ÇALIŞMA PLÂNI ÖRNEĞİ
KÜME NUMARASI:
ÜNİTENİN ADI:
KÜMENİN KONUSU:
KONUM:
ÇALIŞMA SÜREM:
HEDEFLERİM ( Bu çalışmayı niçin yapıyorum? )
Bilişsel alanla ilgili hedef ve davranışlarım
Duyuşsal alanla ilgili hedef ve davranışlarım
Devinimsel alanla ilgili hedef ve davranışlarım
YAPACAĞIM ÇALIŞMALAR
Araştırmalar, incelemeler ve kullanacağım yöntem teknikler
Gezi-gözlemler
Gösteri ve deneyler
Okuma ve not alma
Resim, şema, harita, model, maket, grafik, koleksiyon yapma
Kaynaklardan yararlanma
Bireysel raporu hazırlama
YARARLANACAĞIM KAYNAKLAR, ARAÇ VE GEREÇLER
Gerçek hayatla ilgili kaynaklar ve araçlar
Okuyacağım kitap ve yazılar
DEĞERLENDİRME
Bireysel çalışma plânını küme içinde görüşeceğiz.
Bireysel çalışma plânını öğretmenle görüşeceğiz.
Bireysel raporumu sınıfa sunacağım.
Yaptığım çalışmaları sergileyeceğim.
KÜME ÇALIŞMALARINDA İŞLENİŞ BASAMAKLARI
HAZIRLIK BASAMAĞI
Öğretmenin kendi hazırlığı
Öğrencilerle birlikte yapılan hazırlık
PLÂNLAMA BASAMAĞI
AMAÇLARA DOĞRU ÇALIŞMA BASAMAĞI
ARA DEĞERLENDİRME BASAMAĞI
BECERİLER ÜZERİNDE PEKİŞTİRİCİ ÇALIŞMALAR BASAMAĞI
AMAÇLARA DOĞRU ÇALIŞMA BASAMAĞI
GENEL DEĞERLENDİRME BASAMAĞI
GÖZLEM KARTI
ADI, SOYADI :..............................................................................
SINIF VE NUMARASI :..............................................................................
DERS :..............................................................................
ÜNİTE :..............................................................................
KÜME ADI :..............................................................................
KÜME NO :..............................................................................
KÜMENİN KONUSU :..............................................................................
ÜYENİN KONUSU :..............................................................................
SINAMA TARİHİ :..............................................................................
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yetersiz(0) Orta(1) İyi(2)
1. Hazırlık durumu ( ) ( ) ( )
2. Plânlama durumu ( ) ( ) ( )
3. İş bölümü durumu ( ) ( ) ( )
4. İşbirliği ve dayanışma ( ) ( ) ( )
5. Kaynak tarama durumu ( ) ( ) ( )
6. Araç ve gereç temini ( ) ( ) ( )
7. Gezi, gözlem ve deney ( ) ( ) ( )
8. İnceleme-araştırma ( ) ( ) ( )
9. Resim-harita-grafik ( ) ( ) ( )
10. Şema-model-maket ( ) ( ) ( )
11. Yöntem ve teknik uygulama ( ) ( ) ( )
12. İlgi çekme durumu, giriş ( ) ( ) ( )
13. Okuma durumu ( ) ( ) ( )
14. Eleştirileri olgunlukla karşılama durumu ( ) ( ) ( )
15. Soru sorma durumu ( ) ( ) ( )
16. Sorulama cevaplama durumu ( ) ( ) ( )
17. Sözlü anlatım durumu ( ) ( ) ( )
18. Yazılı anlatım durumu ( ) ( ) ( )
19. Konuya hakim olma durumu ( ) ( ) ( )
20. Kayda değer diğer hususlar:
NOT: Her soru derecelemeye göre (0), (1), (2) puandır. 5 puan üzerinden değerlendirilecektir. Küme üyeleri çalışmalarının her safhasında öğretmen tarafından gözlem yoluyla bu gözlem kartıyla değerlendirilecektir. Her ünitede her öğrenci için ayrı ayrı kullanılacaktır.